Försäljning
Välkommen till vår försäljningssida, klicka på filmen för mer information.
För köp skicka ett mail till info@bjs-club.se, med Namn, Adress, Vilka filmer du önskar köpa.
Södra Bohusbanan 100 år 
Södra Bohusbanans 100-årsjubileum firades i augusti 2007 med flera extratåg mellan Göteborg och Uddevalla.
 
 
Far som farfar - Varberg-Borås-Herrljunga
Far som farfar blev ett arrangemang som lockade många människor att åka veterantåg mellan Varberg och Herrljunga.
 
 
Sista ångtåget på gamla Haparandabanan
Luleå–Haparanda 40 mil torde väl ha varit längsta ångtågsresa 2010.
Första ångtåget på nya Haparandabanan
En film från ångtågskörningen Boden–Haparanda i september 2012, med resa på nya Haparandabanan några månader innan den öppnades för trafik.
Bergslagernas Järnvägssällskap kör Rapid-lok för Eisenbahn-Romantik
Bergslagernas Järnvägssällskap kör extratåg draget av Ra-lok nr 847 för filmning till ett avsnitt till tyska tv-programmet Eisenbahn-Romantik.
Expedition Gårdsjö
Beredskapsdiesellok stod uppställda på platser över nästan hela landet. I Gårdsjö väster om Hallsberg stod fyra V3-lok. För att ta ut dem krävdes att man byggde nya spår till lokhuset.
Expedition Kilvamma
Ett av de större lokhusen med beredskapsdiesellok låg i Kilvamma på Inlandsbanan. Flera järnvägsföreningar samarbetade för att ta ut de åtta T21-loken och transportera dem till sina nya ägare ute i landet.
Godståg till Torsby
En film från den tiden då godstågen gick på hela Fryksdalsbanan. Följ med på ett godståg från Kil till Torsby draget av SJs T44-lok nr 337. På vårvintern 1992 får vi se växling på station, följa med från loket stora delar av sträckan och se tågmöten med Värmlandstrafiks motorvagnar.
Ångtåget som inte kom till Kornsjö
En film från ångtågskörningen Göteborg–Ed vintern 2014. Bergslagernas Järnvägssällskap inbjöd till ångtåg med ångvärme.
 
 
Cabride Malmberget–Luleå
Vi åker på södra Malmbanan, från Malmberget till Luleå, en sommardag. Dragkraft är ett Iore-lok, Sveriges starkaste lok med en effekt på 10.800 kW. Tåget väger 8.148 ton och består av 68 vagnar lastade med pellets från gruvan i Malmberget till malmhamnen utanför Luleå.
Förarplats Skelleftebanan (Bastuträsk–Skelleftehamn) 
Vi åker Skelleftebanan från Bastuträsk till Skelleftehamn i fint höstväder. Linjen är filmad från ett extratåg draget av Ma nr 403 från Bergslagernas järnvägssällskap. TGOJs Ma-lok drog under många år kopparsligtåg åt Boliden på sträckan.